چاقی

کلید قفل چاقی

پرخوری و بی تحرکی چاق نمی کند

اگر از کسانی هستید که برای لاغری به هر دری می ­زنید اما نتیجه ای که می گیرید ماندگار نیست؛ حتمآ” این مطلب را تا انتها بخوانید.

بارها انبارهای چربی بدنتان را خالی کرده اید اما دوباره پر شده اند. هر روز درمانده تر از قبل به دنبال راهی دیگر می گردید

هر راهی را می روید باز به همان جای قبلی می رسید
به چاقی

در یک کلام در مقابل چند کیلو چربی کم آورده اید و هر روز خودتان را بیشتر به تنبل و بی ارادگی متهم می کنید؟

چرا 99.5% رژیم های لاغری به شکست ختم می شوند ؟!

چرا همه راه ها به یک جا منتهی می شود؛ به باز گشت چربی ها ؟!

کافی ست  فقط یک بار متوجه جواب این سوال شوید؛ تناسب اندامتان را برای همیشه تضمین کرده اید.

مقصد همه لاغری ست ، اندام متناسب است اما متاسفانه آدرسی که در دست شماست اشتباه است و راه اشتباه هرگز شما را به مقصد نمی رساند . بله، درست است، شما بارها چربی را سوزانده اید و در چربی سوزی موفق بوده اید اما در تناسب اندام و لاغری خیر؛ شما هم چنان چاقید.

لاغر شدن و لاغر ماندن خیلی ساده است، هیچ چیز پیچیده ای ندارد ، کافی ست چاقی را بشناسید تا بتوانید هفته ای یک سایز کم کنید؛ همه چربی های اضافه را بسوزانید و برای همیشه لاغر بمانید. آن هم فقط با کمی تغییر در غذایی که می خورید؛

نه با کالری شماری، کم خوری و گرسنگی یا با ورزش های طاقت فرسا.

تعریف چاقی

چاقی حاصل بد خوری ست، نه پرخوری؛ اگر چاقی حاصل پرخوری بود چرا کسانی که جراحی اسلیو یا پلیسه کرده اند با وجود کوچکی معده، بازهم بعد از دوسال برمی گردند ؟! حتی بیشتر افرادی که بای پس معده انجام داده اند که جذب غذا را پایین می آورد، بعد از سه سال برگشته اند.

چاقی حاصل بی تحرکی هم نیست

برای لاغر شدن و لاغر ماندن نیازی به کم خوری و کالری شماری نیست، نیاز به ورزش هم نیست.

بیشتر ورزش هایی که شما به قصد لاغری می کنید خودشان چاق می کنند. البته کمی ورزش با رعایت یک سری نکات می تواند به لاغر شدن کمک کند.

اگر شما مستعد چاقی هستید؛ با وجود استعداد چاقی تنها راه لاغری و تناسب اندام همیشگی، تغییر سبک تغذیه است و این نیازمند آموزش است .

اگر از آن دسته از افرادی هستید که فکر می کنید همه چیز را در مورد چاقی می دانید؛ بهتر است بدانید بزرگترین ضربه را ازهمین جا خورده اید. عالم چاقی پر از باورهای غلط است .

دراز و نشست، شکم کوچک نمی کند و تنها کارخانه های سازنده دستگاه های دراز و نشست از این راه جیب خود را پر می کنند.

در بسیاری از موارد ورزش برای شخص چاق آسیب زاست و سلامتی اش را به خطر می اندازد.

اینکه بی تحرکی سبب چاقی است نادرست است.

افزایش کالری مصرفی هیچ ارتباطی با چاقی و چربی سازی ندارد،حال آنکه میلیون ها نفر هر روز قاشق های غذایشان را می شمارند و از گرسنگی عذاب می کشند. در حالی که نیازی نیست برای لاغر شدن گرسنگی را تحمل کرد.

آب هرگز کسی را لاغر نمی کند؛ حتی اگر خودتان را به شیر آب وصل کنید.

صنایع غذایی از جهل مردم سوء استفاده می کنند و چاق کننده ترین ها را به نام رژیمی به خورد مردم می دهند.

چاقی

چاره اضافه وزن چیست ؟! برای رهایی از چاقی چه باید کرد؟!

چاره کار در دست آموزش است ، قفل چاقی فقط با کلید آموزش باز می شود. آموزش سبک زندگی و آموزش سبک تغذیه .

وقتی صحبت از تغییر سبک زندگی می شود مردم خیال می کنند از صبح فردا باید بروند و روزی دو ساعت ورزش کنند.

در حالی که ورزش زمانی مفید است که شما حس و انرژی ورزش را داشته باشید ، یعنی اول حس و انرژی می آید و شما خود بخود به جنب و جوش می افتید.

تا صحبت از تغییر سبک تغذیه می شود مردم خیال می کنند که باید از فردا خام گیاه خوار شوند یا این که غذاهای بخارپز و آب پز و بدون روغن بخورند در حالی که روغن کمترین تاثیر را در چاقی دارد.

تغییر سبک زندگی از درون اتفاق می افتد شما یاد می گیرید که چطور از ترس ها ، وسواس ها ، اضطراب و نگرانی ، غم و اندوه ، خشم و نفرت، حسادت و بسیاری از احساسات بیماری زای دیگر رها شوید، از احساس گناه، از احساس قربانی بودن . تا زمانی که این اتفاق نیافتد محال است که با وجود استعداد چاقی بشود لاغر ماند، تازه این جا احترام به خود و جسم خود اتفاق می افتد و شخص راضی نمی شود به جسم خودش آسیب برساند.

تغییر سبک زندگی ، درمان آسیب های گذشته است

هرگونه آسیبی که در گذشته دیده ایم، غم از دست دادن و آسیب های عاطفی.

در مورد سبک تغذیه هم منظور گرسنگی کشیدن نیست ، فقط باید یاد بگیریم که غذا ها چه تاثیری روی بدن دارند، آن وقت دیگر ارده و انواع مغزها که بهترین مواد برای لاغر شدن هستند را ترک نمی کنیم و جای آن بیسکویت رژیمی نمی خوریم ، آن وقت هرگز نیازی به ترازو نداریم؛ نه برای وزن کردن خود و نه برای وزن کردن غذایمان.

جالب است بدانید که وزن کردن خودش چاق کننده است همان طور که کالری شماری چاق کننده است. چاقی ارتباط زیادی با حجم غذایی که می خوریم ندارد مهم این است که چه می خوریم و چگونه می خوریم.

ما چون پرخوریم چاق نمی شویم ، وقتی شروع به چاق شدن می کنیم ،پرخور می شویم. یعنی اول چاق شدن به عللی که معمولا تغییرات هورمونی یا آنزیمی است شروع می شود و بدن برای جبران مواد اولیه که در ساخت چربی استفاده می شود اشتها را زیاد می کند و اگر با زیاد شدن اشتها و پر خوری هم نتواند مواد اولیه  چربی سازی را فراهم کند سعی می کند مصرف انرژی را پایین بیاورد که حاصلش همان تنبلی  و بی تحرکی معروف است.

ما به خاطر پرخوری و تنبلی چاق نمی شویم

پرخوری و تنبلی واکنش  بدن برای جبران انرژی از دست رفته در ساخت چربی است . وقتی کارخانه چربی سازی بدن متوقف شود اشتها خود به خود کم می شود و تحرک زیاد می شود.لازم نیست برای کاهش اشتهایتان به هر دری بزنید،لازم نیست از سیگار و شیشه و قرص ضد اشتها استفاده کنید، برای کاهش اشتها ، در کارخانه چربی سازی بدنتان را ببندید.

برای لاغر شدن لازم نیست بر خلاف میلتان و به اجبار ورزش کنید.در کارخانه چربی سازی بدن را که ببندید با فراوانی انرژی روبرو می شوید وتحرکتان خود بخود زیاد می شود و شما با عشق و علاقه به جنب و جوش می افتید، حالا انرژی که تا کنون صرف ساخت چربی می شد برای فعالیت و تحرک در اختیار شماست. در عالم چاقی، «بدون بازگشت» دروغی بیش نیست. کسی که بدنش تمایل به ساخت چربی و ذخیره آن دارد به هر شیوه ای که وزن کم کند بر می گردد، مگر اینکه سبک زندگی اش را کاملا تغییر دهد.

بدن شما چربی ساز است ، این را نمی شود عوض کرد، تا زمانی که شما همان شمای قبلی هستید و سبک زندگیتان همان سبک قبلی،  به هر روشی وزن کم کنید؛ دوباره بر می گردید .

ژنتیک را نمی شود عوض کرد!

این بدن عوض نمی شود! این شخص است که باید عوض شود ! ورزش های طاقت فرسا، رژیم های کم کالری، جراحی های اسلیو و بای پس، دستگاه های کویتیشن و لیزرلیپولیز هیج یک راه درمان چاقی نیستند.

حاصل این ها در بسیاری موارد بخصوص در جراحی های اسلیو و بای پس معده فاجعه است.

این روزها، رژیم های غذایی کالری شماری در دنیا منسوخ شده اند ، چرا که تا ابد نمی شود رژیم گرفت،و به محض رهاکردن آن ممکن است چاق تر از قبل شوید ، تمام روش های کاهش وزنی که می شناسید برگشت پذیرند و همه آنها که در این زمینه صاحب نظرند یک صدا می گویند: تغییر سبک زندگی (LIFE STYLE) تنها راه درمان چاقی است.

هرگز باور نکنید شیوه ای را که می گویند بدون بازگشت است، اگر بدن شما چربی ساز است؛ فقط و فقط یک راه  برای رهایی از چاقی  هست ، و آن هم ، تغییرسبک زندگی ست .

کلید قفل چاقی در دستان تغذیه است.اشتباه نکنید، در دستان تغذیه صحیح ، نه کم خوری و کالری شماری! برای لاغر شدن گرسنگی ضرورت ندارد. می شود بدون رژیم یک کف دست نان و یک قوطی کبریت پنیری لاغر شد. می شود سیر و پر خورد و لاغر شد. هیچ نیازی نیست برای نخوردن غذا با بدن خود خشن باشید، بالن و جراحی اسلیو و بای پس ضرورتی ندارد .

چاقی

باورهای غلط کاهش وزن

دنیای چاقی پر است از باور های غلط که باید آنها را دور ریخت و از نو شروع کرد

دوای درد چاقی آگاهی ست چرا که چاقی  بیشتر حاصل جهل و ندانستن های ماست

  • پرخوری نیست که چاق می کند ، چاقی ست که پر خور می کند.
  • پرخوری نیست که چاق می کند ، بد خوری ست که چاق می کند.
  • کالری نیست که چاق می کند، هیچ نیازی نیست برای لاغری کالری مصرفی کم شود. رژیم غذایی کم کالری دوای چاقی نیست و در دراز مدت کاری برای ما نمی کند و جز حسرت و افسوس حاصل از بازگشت چاقی چیزی برایمان ندارد. شما می توانید روزی ده هزار کالری غذا بخورید اما هفته ای یک سایز کم کنید؛ چرا که آنچه که چاق می کند کالری نیست بلکه قند است. قند فقط درون قندان نیست؛ نان، برنج، سیب زمینی، ذرت، بیشتر میوه ها وخیلی چیزها که حتی فکرش را هم نمی توانید بکنید پراز قند اند.
  • برای لاغر شدن هیچ نیازی به تحرک و ورزش نیست.ورزش وسیله لاغری نیست ، ورزش وسیله سالم نگه داشتن جسم و روان ماست ، امروزه خیلی از ورزش هایی که مردم انجام می دهند ضررشان بیشتر از سودشان است .
  • درازو نشست شکم کوچک نمی کند و تنها وسیله ای برای سفت کردن عضلات شکم است و هیچ  تاثیری در سوزاندن چربی های شکم و لاغری ندارد.
  • غذای لاغری ، غذای بدون روغن و آب پز نیست در درمان چاقی بدترین خیانتی که میشود به بدن کرد حذف چربی هاست.
  • سرکه و آبلیمو و زیره و فلان و فلان لاغر نمی کنند، معده خود را سوراخ نکنید.
  • زرده تخم مرغ نه چاق می کند و نه چربی خون را بالا می برد لطفا تخم مرغ را کامل بخورید. تخم مرغ بهترین غذای لاغری است.
  • مغز ها چاق نمی کنند ، آنها را حذف نکنید. مغزها برای لاغر شدن بی نظیرند.
  • نوشیدن آب زیاد کسی را لاغر نمی کند ، لطفا خودتان را با آب انبار اشتباه نگیرید. تشنه شدید آب بخورید.
  • کبد چرب هیچ ارتباطی با مصرف چربی ندارد. برای درمان آن شاید بجای حذف کله پاچه بهتر باشد از خوردن بی رویه بسیاری از میوه ها چشم بپوشیم.
  • میوه ها چندان هم چیز خوب و پر فایده ای نیستند ، پولتان را به هوای رساندن ویتامین به بدن بر باد ندهید.
  • بدن خود را با ماشین اشتباه نگیرید . در عالم  چاقی دو دو تا چهارتا نیست .

 

علل چاقی

در چاقی ، هزار و یک علت دخیل است ژن های ما ، خانواده ما ،غذایی که مادرمان در بارداری خورده است ، رفتارهایمان،خلق و خوی مان، احساساتمان، افکار و باورهایمان،نگاه ما به زندگی…

چاقی

درمان چاقی یک درمان همه جانبه و کل نگرانه است که شامل تغییر تغذیه و نیز تغییر درون ما می باشد حتی اگر بدانیم که چه بخوریم و چگونه بخوریم هم تا زمانی که حال درونمان خراب است شاید لاغر شویم اما لاغر ماندنمان برای همیشه دشوار است.

درمان روان ما و رفتارهای ما در درمان چاقی بسیار مهم است.

تا زمانی که پر از استرس و اضطرابی ،پر از خشم و عصبانیتی ، پر از ترسی ، پر از نفرت ، پر از آه و افسوس و پر از حس گناهی و خود را سرزنش می کنی ، تا زمانی که پر از فکر و خیالی ، پر از حس تنهایی و جدایی ، سخت است که مستعد چاقی باشی و لاغر بمانی . خیلی سخت است و تا حدی غیر قابل باور .

به عنوان درمان کمکی لاغری؛ طب سوزنی حرف اول را می زند و بعد از آن  کمی ورزش با رعایت اصول چربی سوزی نه میزان کالری مصرفی. البته این ها کمک هستند و اگر باشند لاغری آسان تر و سریع تر می شود اما بدون آن ها هم، فقط با آموزش می شود هفته ای یک ساز کم کرد .

 

دکتر مرضیه فروزانفر

متخصص طب سوزنی

 

ما در اینستاگرام : drforouzanfar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *